Kada sam kretala sa ETSY prodavnicom, tj. on line prodavnicom na veoma atraktivnom mestu o kome svi pričaju, bruje grupe o heklanju i štrikanju, nisam mnogo znala o tome kako to funkcioniše, koliko je šta važno, o čemu treba brinuti, na šta obratiti pažnju. Ok, prodavnica otvorena. Trljam ruke, i radujem se prihodu! I, otrežnjenje!!!!
Posle prvih nekoliko meseci tavorenja, gde sam imala tek po nekoliko poseta, i niti jednu prodaju, shvatila sam da nije sve to tako ružičasto, i da ne može više tako. Rešila sam da se malo potrudim.
Kao prvo, korisnika ETSY, tj. onih koji prodaju (ali i kupuju, nemaju svi otvorenu prodavnicu) je oko 1,7 miliona, kažu neki podaci. I raste taj broj svake godine, za više od 200.000.
Šta to znači?
Zamislite milion prodavnica, i milion prodavaca. Kako će kupac “proći” baš pored vaše prodavnice? Kako će vas naći u tih milion ostalih prodavnica? Kako će odlučiti da ga interesuje baš vaš proizvod i baš ono što vi nudite?
Jednostavno, morate da ga UBODETE U OKO!
Ok, sad smo se osvestili da nismo najbolji, najtraženiji, naj, naj u svemu, iako je naš proizvod ok, kvalitetan, po nama bolji od mnogih drugih dobro prodavanih na etsy, sledi misao da treba da nešto poradimo da makar budemo primećeni. Dobrodošli u stvarni, surovi svet, u kome se ipak vrednuje znanje!!! Jedino moguće da budemo primećeni je ako primenimo znanje! Koje? Kakvo? Zašto? Gde ga naći? E, kvaka 22 me je sačekala iza ćoška!
Da se razumemo, otvoriti etsy shop znači dati sebi mogućnost da svoj proizvod, koji ovde, kod nas (pa i u okruženju) košta X dinara, prodate za XX dinara, nekad i po tri puta skuplje! Jer su takve cene “tamo”, u tom svetu. Možete vi smanjiti cenu, da bude skoro ista kao ovde, i onda ćete se suočiti sa surovom istinom potrošačkog mentaliteta. “Što li je ovo ovako jeftino, mora da ne valja!” S druge strane, preskupo (ili u rangu atraktivnih ETSY šopova, koji prodaju već godinama), opet vas dovodi u situaciju da taj isti potrošač, potencijalni kupac, kaže: “Vidi ovo, misli da je neka marka, a nema ni jednu prodaju, prevara neka, garant!”
Prevara, doduše, nije tako jednostavna na ETSY, gde su i kupac i prodavac prilično zaštićeni, ali ljudi su ljudi, i uvek im tako nešto prvo padne na um.
Agresivno sam počela s učenjem i proučavanjem od početka ove godine. Mnogo sati sam provela čitajući sve što mogu da nadjem na netu o tome kako funkcioniše etsy. Pričala s ljudima, u tim konverzacijama “čitala” izmedju redova…. NAravno da nisu spremni da podele svoja iskustva i svoje znanje. Neki iz sebičnosti, da im ne uskratite nekoliko posetilaca i kupaca u njihovom etsy šopu, a neki jer svoje znanje cene. U prevodu, prodaju ga!
Nisam ni ja baš sasvim spremna da poklanjam stečeno znanje. Ali, suština je ipak da želim da pomognem! Makar u tim nekim prvim lutanjima. Verujem da mogu, i da uostalom i profesionalno imam pravo na to! Pa posle jedno petnaestak godina bavljenja programiranjem (važna činjenica, obelodaniću nekad zašto), marketingom (još važnija činjenica, bez obzira što sam “zardjala” i van modernih trendova koje etsy i te kako “ganja”), izradom sajtova (e to je tek važna činjenica, iako su se alati za izradu sajtova promenili), imam prava da kažem da je moje znanje nadogradjeno i da napredujem! I da nam fali pomoć na jeziku koji razumemo!
Da ne bi bilo da pišem “u vetar”, drage moji i dragi moji, ostavite komentar koje vas teme interesuju. Pa da napravim nekakav logičan redosled!
Dobrodošli u svet znanja!
Mislim da je ova tema jako aktualna ne samo za Etsy, već za bilo kog tko se bavi prodajom proizvoda ili usluga. Dobro si istaknula da imati proivod i imati mjesto gdje se prodaje nije sve, to je možda nekih 30%! Bitno je, kako ćeš ispričati svoju priču zašto si najbolja, kako ćeš potaknuti svoje kupce da pogledaju i najbitnije kupe baš tvoju stvar, kako ćeš stvoriti ovisnost… važna je reklama. Bitno je da se priča! A tu dobro dođe i Fb oglašavanje, kao jedna od mogućnosti!
LikeLike
Nadja, idemo polako! Reklama je SAMO jedan segment, marketing je cela prica, a na etsy ima i malo SEO (ti si makar strucnjak), malo nekih drugacijih znanja i razumevanja!
FB oglasavanje…. pa imam pricu JA vs. FB oglasavanje! Ja pobedila!
LikeLiked by 1 person
Što više alata koristi za stvaranje priče, veća šansa da proivod bude brže primijećen! 😉 Znam da stvaraš svoju priču već neko vrijeme, i dobro ti ide!
LikeLike
Da,odlican text;-)Jednom sam naisla na ovaj sajt i odusevila se.Bavim se povremeno rucnim radom iz hobija i dobro bi mi doslo da se registrujem.Planiram.Citajuci davno o njemu malo me zbunila dostava proizvoda(kako cu to poslati na najbolji nacin) i placanje postavljanenih proizvoda.Znam da nije to nista tako komplikovano ali mi se u tom momentu ucinilo!Bas bih volela da uplovim u ovu vodu.
LikeLike
Sve što je na stranom jeziku, izgleda komplikovanije nego što jeste! E sad, da bi prodavnica na etsy bila uspešna, mora se odvojiti vremena. I malo naučiti…
Znam po sebi, “gde ja da učim u ovom godinama”, “šta će to meni”, “ma ne umem ja to”…. milion izgovora a opet, mnogo mi je lepo kad vidim da mi je neko nešto naručio! Prva prodaja mi je isplatila sve moguće i nemoguće troškove, druga sav matrijal utrošen u poseldnjih nekoliko meseci u koješta (pa i moje), a onda sam sa zadovoljstvom potrošila dalje parice! NA SEBE!!!!!!
LikeLike
Ja sam imala prodavnicu na Etsy-ju i skroz se razočarala! Za 8 meseci nisam ništa prodala i nisam mogla da shvatim tačan uzrok problema. Tako sam na kraju odustala. Moj problem je što ne znam gde bi moglo da škripi da bih poradila na tome…
LikeLike
Draga Mia! Verujem da se tako desilo! U sustini, i mojih prvih 6 meseci je bilo totalno razocarenje, dok nisam resila da poradim na tome da to popravim. Zvucim kao iz price, ali pocela sam od citanja svega sto mi je doslo pod ruku o ETSY, SEO na ETSY. Ako ti nije tesko, ostani malo uz mene na blogu, mozda zajedno dodjemo do resenja sta si mogla bolje! Verujem da jos uvek mozes…
I ja mislim da jos uvek skripim, i dalje ucim. U svojih 57 godina 🙂 Ali, to je zivot!
LikeLike
Imam Etsyshop 3 mjeseca i ništa se ne događa!Oglašavam se i na Fb,ali samo skupljam lajkove.Ustvari, taj Etsy me zastrašuje,pojma nemam što raditi da se čuje za mene,i …što je to SAO na Etsy??!!
LikeLike
Pa, stici cu i do objasnjenja zstrasujucih pojmova 🙂 6 meseci nisam nista prodala! Prvih 6. A onda sam se uzjogunila!
LikeLike
ok,i sta je to potrebno za vecu preglednost shopa?
LikeLike
Paaaa…. ja nisam SEO savetnik. Samo prenosim svoja iskustva. 🙂 Sorry!
LikeLike
Dopada mi se ova priča i komentari su interesantni. Već duže vreme razmišljam o prodaji putem Etsy, ali se ne usudjujem jer nemam nikakvog iskustva u tom tipu prodaje. Hvala za želju da nam pomognete.
LikeLike
U sustini, samo prepricavam sta se meni desavalo i jos uvek desava. I ja sam u sustini “pocetnik”.
LikeLike
HVALA NA KOMENTARIMA!!!!!! Svako pitanje i svaki odgovor su po jedan korak koji nam treba.
LikeLike
Izvinite, ali na koji nacin ste nam tavno pomogli ovim tekstom?
LikeLike
Svako čita šta ume i kako ume.
LikeLike