NIŠA I MIKRO NIŠA, ETSY POTREBA

Spomenuh u nekom od svojih ranijih tekstova šta je to niša (niche na engleskom, ako neko hoće sam da istražuje). Mislim da sam i u tom tekstu linkovala tekst Istoka Pavlovića koji upravo objašnjava pojam i potrebu niše i posebno mikro niše u internet poslovanju. Jer, šta drugo etsy jeste, nego internet prodaja, poslovanje.

A da vidimo kako mi da razrešimo to oko niša, šta ćemo da pravimo, i da prodajemo za silne pare.

Tu nedavno, dobih mejl od jedne od vlasnica šopa na etsiju, koja pohvali moje heklarije (hvala, hvala) i objasni da je moj šop prvi sa heklanim stvarima, a da ne imitira nju, nekog, bilo kog.

Znači, spominjala sam nekad istraživanje tržišta. To je bilo ono kad sam rekla nekoliko puta da pogledate ne etsy šta ima, od vaše branše. Da pogledate njihove titlove, tagove, opise. Da pogledate koliko dugo postoji šop i koliko prodaja ima.

Većina nas to shvati ovako: nadji ko ima puno prodaja a da je tvoja niša, pa kopiraj! DOduše, mi ni ne znamo da je to niša, samo gledamo po tome šta ko pravi. Heklanje, aham, daj da vidim! Kopiranjem kopiramo tudju mikro nišu, najćešće, pa su se mnogo damice koje se bave heklanjem odmah bacile, recimo, na kupaće kostime.

Znači, ja bih rekla da je moja niša – heklanje! Ok, malo mi povelika niša, s obzirom na moje mogućnosti, od odeće, preko cipela do aksesoara i kućne dekoracije. Uf! Mnogo! Morala bih da izdvojim mikro nišu. SAMO kupaći kostimi! A, može! Ali, hajde da razmislim.

Jesam li do sada radila kupaće kostime? Paaa, dobro, jesam

Jesam li ih prodavala? Aham!

Znam li šta je moderno? Pa heklanje, kako ne znam!

Koliko mi vremena treba za jedan? Kako koliko, pa mogu da uradim jedan za nekoliko dana, super je to, uz sav posao!

Imam li definisane modele? Pa imam po nekim šemama sa neta, a i smisliću nešto usput!

KOLIKO GREŠAKA! Užas!

Kao prvo, ok je je što sam ja uradila xx kupaćih kostima, ali imam li mere za sve veličine? Imam li šnit? Znam li koja je razlika izmedju C korpe 80 i C korpe 85? Umem li da tačno prilagodim kostim toj meri?

Ok je i što sam ih prodavala, ali da se prisetim kako? Da li mi je mušterija donela model nekog kostima i rekla “Hoću ovakav!” Da li smo svesne da, ako do detalja kopiramo nečiji model, a taj neko ima copyright, može šop da nam bude zatvoren zbog povrede tog istog copyrighta? Da li sam radila po šemi koju sam našla na netu?

To što mi smatramo da je heklanje moderno, to je naš problem, ali iz godine u godinu se trendovi menjaju. A to što ih mi ne pratimo, ne znači da oni ne postoje! 

A to što mi za jedan treba nekoliko dana… Ako baš i gledamo po tudjim šopovima, i kopiramo ih, onda da pogledamo i broj prodaja, pa koliko je to godipnje, pa koliko mesečno, pa koliko dnevno… Čekaj, čekaj, kušaći n eidu cele godine, znači samo u nekoliko meseci leti, i… broj od 3, 4 ili 5 dnevno! Uz sav posao!!!

Na kraju, i modeli!

U slučaju ovakve mikro niše, znači šopa sa odredjenim proizvodom, naša ponuda zaista treba da bude raznovrsna, i po boji i po modelima. Znači, treba planirati da se materijal moće uvek nabaviti, da nema odstupanja od boje, i kvaliteta. Ja znam da mi svi volimo da kupimo jeftiniji materijal, i ja naručujem one kalemove, i te kako, volim ih. Ali to nam nije garancija kvaliteta. Dobro prodavani proizvod mora imati nekoliko osobina, od kojih je kvalitet skoro na prvom mestu.

A dizajn, tj. kako će kupaći da izgleda… pa svaki ponudjeni bi morali da upravo taj sa slike imamo uradjen, kao uzorak, da nešto ne zaboravimo! Neku tračicu, neku kopćicu, šljokicu. Msm, dizajn znači da smo probali ovo, ono, možda nacrtali, možda nekoliko puta promašili, doterali, ušminkali, a sve prema tome kako se i šta nosi ove sezone. Znam ja da mi nismo modni kreatori, ali malo istraživanja, malo kreativnosti i malo strpljenja, i eto dobre kolekcije!

Ja još nisam našla svoju mikro nišu. Valjda hoću nakon 50-te prodaje, koja još nije na vidiku, ali biće! Doduše, ne volim da stalno radim isto, ali se toga moram osloboditi.

A svi oni koji kažu da se ručni radovi ne cene, da se ništa ne prodaje, da niko ništa ne ceni….

Drage moje! Prva i osnovna stvar je što mi pod ručnim radovima podrazumevamo milje na stolu, eventualno zavesu, i vidi, niko to ne voli! Čak ni stranci ne kupuju!

Ne kupuju. Plati skupo (jer tako prodajemo strancima), a mora da pazi na fleke, pere, stirka, pegla…. Nije to u duhu modernog, brzog vremena.

A i mi nismo spremne da se prilagodimo modernom vremenu. NISMO SPREMNE DA SE PRILAGODIMO MODERNOM VREMENU! Naglasavam. Pregledajte casopise o uredjenju kuca. Ima li hekleraja? Ima li necega gde bi vi svoj hobi mogle da udenete? Imate li neku ideju kako bi nasle svoje mesto?

Držati se kao pijan plota, to je naša tradicija, nema smisla. Nije samo naša, i šta će drugima naša tradicija.

Te prema tome, kukanje kako niko ne kupuje ručne radove treba da vas upozori da promenite nešto u dizajnu, modelima, upotrebnim vrednostima. Da promenite proizvod.

I ne samo vi. Nego i ja. Da nadjem svoju mikro nišu!

2

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Etsy Status

Regular updates from Etsy engineering about system status

toofnica

sreća kao inspiracija

Zevsova ćerka

A great WordPress.com site

elasapunela

Moja mala homemade manufaktura

Etsy Status

Regular updates from Etsy engineering about system status

toofnica

sreća kao inspiracija

Zevsova ćerka

A great WordPress.com site

elasapunela

Moja mala homemade manufaktura

Discover

A daily selection of the best content published on WordPress, collected for you by humans who love to read.

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

