SRPSKA ETSY SCENA

Ima li nas? IMA!

Kakvi smo? Paaaaaaa…..

Od kako je PayPal pustio i Srbiju da prima/šalje novac od aprila 2015, valjda, etsy scena je obogaćena prodavcima iz Srbije. Ima i onih koji su se i pre toga snašli i negde (nekako) otvorili PayPal naloge, i svaka im čast. Sve u svemu, da smo raznoliki, jesmo.

Meni je, inače, jako žao što to tad nisam uradila, a zašto nisam… to je sad već moja glupost, o kojoj neću da pričam!

Ako sam pogrešila datum, ništa, izvinite, podatak sam našla na sajtu Narodne Banke.

Ali, idemo dalje o Etsy šopovima iz Srbije.

Prema informaciji sa neta, iz Srbije ima 840 šopova. Verujem da je ta brojka veća, s obzirom da znam za neka (lažna) izjašnjavanja, ali hajde da baratamo brojkom izmedju 800 i 900. U Etsy grupi Serbian Street Team ima 813 članova (u trenutku kada sam ja pogledala). Taj podatak je dobrovoljan (učlanjivanje je na dobrovoljnoj bazi, je li), i nisam našla nekoliko šopova za koje znam da su odavde. Tako da nije releavntan, takodje.

Naišla sam na nekoliko, ili možda čak i više od nekoliko jako uspešnih i dugotrajnih šopova. Rade po nekoliko godina, imaju oko hiljadu, pa i skoro dve hiljade (manje, više) prodaja, sve u svemu, zavidan nivo poslovnosti. Proizvodi su razni. Kožni aksesoar, zavese, šabloni, heklani kupaći kostimi, heklano još po nešto, pomponi, semenke, narukvice (samo), brojanice, nakita raznih drugih fela (što je i najčešći proizvod na Etsy),  dugmići… Pa čak sam naišla i na šop koji totalno preprodaje tudje proizvode po, naravno, skoro duploj ceni! (NIsam kriva što sam primetila, moja branša!)

Neću linkovati niti jedan, nisam pitala vlasnike, ali ako vas baš interesuje, na sajtu gde sam našla onu gore informaciju,  možete i videti svih tih 840 šopova.

Ali čime sam užasno, ali užasno iznenadjena, što sam primetila cunjajući po srpskim Etsy prodavnicama. KOPIRANJEM!!!! Znači, strašno je koliko su, posle nekih jako uspešnih šopova, krenule kopije!

Ja razumem da svi imamo slične ideje, pratimo trendove, nekada skidamo ideje iz svetskih časopisa…Razumem i da imamo uzore, one s kojima bi smo se voleli porediti. Ali ne razumem da kopiranje ide do krajnjih granica, pa čak i do načina prezentiranja proizvoda!

Ali dobro, svako radi po svojoj savesti, ja verujem da će neko i mene prozvati za kopiranje. Uostalom, čak i u svojim listinzima,  u opisu, imam naglašeno da je uradjeno po tom i tom originalu od toga i toga, kad jeste.

Znači, moj zaključak je da smo od pakla do raja, od dno dna do vrhunskih nebesa. Od savršeno poslovnih, do, kako mi se čni, prevaranata (u jednoj FB grupi se neko jako žalio kako je platio proizvod nekome iz Srbije, i NIKAD ga nije dobio! Pa ni odgovore na poslednje mejlove nije dobio!).

Ono što je, inače, meni zanimljivo je kako svako od nas traži svoju nišu! O tome šta je niša, pisala sam ranije, i uputila i na blog nekog ko se više razume u temu. Zanimljivo je kako od nekih početnih lutanja, svaštarenja, krene skoncentrisano, profesionalno organizovana prodaja.

Naravno, i cene su raznolike u našim šopovima. Ima onih za koje se pitam kako im se isplati da prodaju po takvoj ceni, i još imaju besplatnu poštarinu, ili minimalnu. Ima onih za koje se pitam kako su uspeli da formiraju tako vrtoglavo veliku cenu. Ali, preovladava zlatna sredina.

Pa, srećno nam svima da dodjemo do tih mnogo prodaja, da istrajemo tih mnogo godina, i na kraju krajeva, da i dalje uživamo radeći to što volimo!

Usput, moj šop možete posetiti OVDE! Hvala!

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Etsy Status

Regular updates from Etsy engineering about system status

toofnica

sreća kao inspiracija

Zevsova ćerka

A great WordPress.com site

elasapunela

Moja mala homemade manufaktura

Etsy Status

Regular updates from Etsy engineering about system status

toofnica

sreća kao inspiracija

Zevsova ćerka

A great WordPress.com site

elasapunela

Moja mala homemade manufaktura

Discover

A daily selection of the best content published on WordPress, collected for you by humans who love to read.

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

