LJUDSKE NARAVI, ILI ZAŠTO ETSY IMA TOLIKO PRAVILA KOJE SU NAIZGLED SMEŠNA

Najveći problem mi je bio, dok sam radila kao programer, da predvidim šta korisnik može (glupo) da uradi, i da ga sprečim u tome.

U to neko moje (programersko) vreme, trebalo je da ne dozvolim poslovodjama u velikoj fabričkoj hali da brljaju ili zabrljaju. Samo da urade ono što treba, popune radni nalog, i to je to.

Naravno, ljudska narav je čudo, i uvek bi se našao neko ko bi po svaku cenu pokušao neeeštoooo… a kad bih ih pitala, pa šta ste hteli, bilo je, pa da vidimo je li može! Pa ne može! Samo bi se uvek iznenadili kako znam!

PA ZNAM! Sve što je bilo ko radio, pokušao je bivalo zabeleženo.

Ne sumnjam da je tako i sa etsijem. I da, ukoliko bilo ko nekada reši da pregleda podatke, naći će svaku nepravilnost i svaki pa i pametan pokušaj da se nešto uradi kako ne treba. Što nije po pravilima.

Pitah prošli put, ko je pročitao pravila?

Odogovor, naravno, nisam dobila jer….

E to jer je moja današnja tema!

Čudne su naše naravi. Čitamo, gledamo, pratimo, a ne ostavljamo trag! Ni lajka, ni komentara. Mislimo, spašće nam kruna s glave, ili će nam neko nešto oteti, ukrasti, ako lajkujemo. Makar da pokažemo da cenimo što se neko potrudio.

A sve zato što komšiji treba da crkne krava! Ili bolje “nek i meni crkne krava, samo nek komšiji crknu dve”!

Jesmo li pošteni? Jesmo li zaista tako loših naravi, da ne želimo da lajkujemo tudje strane na fejsu, jer se bojimo da će se neko obogatiti od naših lajkova? Jesmo li zaista tako pokvareni da ćemo u potaji čitati nečiji blog ili status, a takmičiti se u javnom hejtovanju! Jesmo li zaista tako nevaspitani da makar ne lajkujemo ili ne kliknemo na link…

Kruna s glave će nam spasti!

Eh, ali… Zato i te kako umemo da napišemo privatne poruke u kojima ćemo se posuti pepelom i kukati, jadikovati, kukati i dalje i… TRAŽITI POMOĆ.

U to ime, ukoliko želite pomoć, pošteno bi bilo da iskoristite i moju pozivnicu za otvaranje šopa! Tih 40 besplatnih listanja košta 40 x 0,2, što je jadnih 8 dolara!!!

S ti 8 dolara ne možete kupiti moje vreme. iIti bilo čije! Samo pokazujete dobru volju i poštovanje prema osobi od koje tražite pomoć. Nečije znanje, verujte, ne možete platiti onoliko koliko vredi. Ali možete pokazati da cenite to što je neko učio, i naučio, i što želi da podeli. Pa i lajk je nekad dovoljan!

Ja razumem da svi volimo da učinimo prijateljima. Ili onima kojima želimo da se dodvorimo Pitanje je samo da li je zaista taj odnos obostran.

Tako da, ja u stvari ne tražim ništa Samo kažem, razmislite pre nego što bilo šta krenete! Razmislite o svom poštenju.

I da, moram da dodam!

Znate, fejs, wordpress nas mnooooogooo zavaravaju! Svi mi imamo privid znanja jer smo se upustili u samostalno održavanje poslovne stranice na fejsu, ili poslovnog sajta. Malo smo zagrebali, i stručnjaci smo! Tamo neko je napisao da mrzi ovoga ili onoga, pa to i mi radimo, jer ovde svi vole da mrze. A sumnjam da smo i pokušali da pročitamo šta taj neko zna, šta radi (to sumnjam da bi razumeli), koliko je uspešan! Ovo treće najviše ne volimo! I glavni je razlog što mrzimo i izjašnjavamo se protiv!

A koliko u suštini gubimo, ne možemo ni da shvatimo, jer nam je važnija lična sujeta, od znanja i napredovanja.

A šta sa etsijem? Gde etsy tu spada?

Pa, mnogi su teškom mukom naučili kako da dodju do solidnog uspeha. Neki su i uspeli. Shvatam da ne žele da dele, shvatam i da su totalno sujetni. To je u našim naravima. Shvatam, ali ne odobravam. Shvatam da ne žele konkurenciju. Shvatam da je svaki dolar (evro) potreban.

Da li sam ja nekom konkurencija? Verujem da jesam.

Ali, da se razumemo, u ovom našem hekl/štrik poslu, totalnih unikata kao takvih skoro da i nema! A opet, i totalnih plagijata skoro da nema!

I tako, drage moje i dragi moji, ovaj moj blog postaje polako, od danas, neka druga priča! Što sam ispričala, ispričala sam! Imam ja još puno toga, ali iskreno, ne mogu više! Malo malo pa neko piše poruku da mu treba ovo ili ono! Super, nije problem, ali zar stvarno mislite da sam ja dužna svima da pomognem i odgovorim? Vaspitanje mi ne dozvoljava da ignorišem poruke ili da budem gruba, ali, malko mi je na vrh glave! Nemam vremena. Nemam ni snage!

DOVIDJENJA!

 

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Etsy Status

Regular updates from Etsy engineering about system status

toofnica

sreća kao inspiracija

Zevsova ćerka

A great WordPress.com site

elasapunela

Moja mala homemade manufaktura

Etsy Status

Regular updates from Etsy engineering about system status

toofnica

sreća kao inspiracija

Zevsova ćerka

A great WordPress.com site

elasapunela

Moja mala homemade manufaktura

Discover

A daily selection of the best content published on WordPress, collected for you by humans who love to read.

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

