TITLE

Svaki listing (listing – to je proizvod za prodaju) ima TITLE. TITLE je u stvari tekst koji se pojavljuje kao naziv vašeg proizvoda, onda u samoj adresi (https://www.etsy.com/listing/466614303/orange-crochet-bag-with-recycled-real?ref=shop_home_feat_2)  koja vodi ka vašem proizvodu (makar deo). Takodje se pojavljuje ispod fotografije vašeg proizvoda kada je nadjen u pretrazi na etsiju. To je ukratko!

Title naravno mi pišemo kada unosimo proizvod. I title je najvažniji za dobar SEO! Odnosno, za dobru “pripremu” vašeg proizvoda da ga korisnici nadju kada pretražuju etsy, a na kraju, cilj nam je i kada pretražuju popularne pretraživače (tekst je malko zastareo, altavista više ne postoji, vodi link ka yahoo, koji je postao kao new portal, usput, ali dobro!)

POstoji nekoliko ograničenja, tj. onoga što ne treba da bude u titlu. Da upozorim, naše shvatanje titla je ograničeno na filmove! Budimo otvorenog uma, pa prihvatimo da title u stvari znači ime nečega.

Znači, ovako. Dužina je 140 karaktera. Kad kažemo karaktera, misli se i na space, zareze, slova… Uostalom, sam listing manager vam broji otkucane karaktere i obavesti kad udjete u crveno!

Znak za procenat % i “and” & mogu biti iskorišćeni samo jednom u titlu. IMa sad tu jedna caka. Znak & je Bulov operator i aktivno se koriste u google pretraživanju. Ono, hoću ovo i ovo, tj. pisala bih ovo & ovo da nadjem. Procenat je procenat.

Neki znaci NE SMEJU da se koriste. U suštini, u etsy helpu vas upozore samo na nekoliko, tipa $, onda ^ i `. Ja lično mislim da baš ne smeju da se koriste još neki znaci, posebno oni koji se koriste u naprednom google pretraživanju (*, @, #), ali nisam baš sigurna. U svakom slučaju, preporuka je da se ne koriste! Zarad mira s guglom!

Zanimljivo je i da title može sadržati SAMO tri reči velikim slovima! Etsy dozvoljava da svaku reč započnete velikim slovom, ali sva velika slova SAMO u tri reči! Logično objašnjenje za ovo, posebno jer znam da i etsy, i google bez obzira kako je napisan title čitaju ga kao mala slova sve, baš i ne znam, i kada sam proveravala tu informaciju sa tri reči, nisam nsšla nigde neko logično objašnjenje. Sem što sam našla da je zabluda da će nas google ili na kraju etsy teže/lakše naći ako pišemo velikim/malim slovima. Mislim da je ovo zbog jednoobraznosti, lepše izgleda ako se sa samo tri reči nešto naglasi, NEGO DA STALNO IZGLEDA KAKO NEKO VIČE! (Da ne bude zabune, SVA velika slova su vika, po net etikeciji, a neka velika su naglašavanje! Ko ne zna, nije moj problem!)

Kako se koriste zarezi, ako ih koristite? Ja ih koristim, za moje lakše čitanje titla, a i korisnici, verujem, više vole da vide razdvojene fraze. Zarezi nisu relevantni za SEO, ne tretira ih ni etsy ni google. Kao da ne postoje. ALI, obavezno je da ispred, ili što je više prihvatljivo sa stanovišta uobičajenog pisanja, POSLE zareza bude space.  SPACE razdvaja reči i prepoznat je važan deo. Znači, ako napišem ovakav title “orange crochet bag,Cross Body Bag for Women” bez spejsa, i etsy i google će tražiti ovo “orange crochet bagcross body bag for women”. Bagcross je zavrzlama, i malo će nas odstraniti iz pretrage. Ali, ako napišem ovako “Orange Crochet Bag, Cross Body Bag for Women“, e tu je već ok.

Nekada je moguće (a i neophodno) izostaviti for, to, a nekada, kao što sam ja u ovom slučaju, treba odlučiti i ostaviti. Ako traćimo “cross body bag for women” i “cross body bag women”, skoro je isti broj rezulata, oko 5,690, u oba slučaja. Ja sam izabrala za titl ovo sa FOR, jer je u ovom slučaju sličnije svakodnevnom jeziku. Ali, u mnogo ostalih slučajeva sam jednostavno izostavila for, jer mi opterećuje title (jede mesta) a ne radi previše. Svakako, lični izbor! MOže se izostaviti, i ne mora! Ali ga pretraživanje kao pretraživanje ignoriše.

Zanimljivo je da mi je u egzaktnom pretraživanju Cross Body Bag for Women torba  na 1. strani. U cross body bag women Cross Body Bag Women je na 4. strani. Taj fenomen spada u drugu kategoriju, “repati” SEO, tj. moj izbor.

Ako vam zafali mesta u titlu, možete ukrasti koji zarez, ako ih imate. Ali space ne jedite nikako. NIKAKO!

Možda sam nešto zaboravila…. Ako jesam, slobodno dodajte! HVALA!

Pa, eto! Još malo tehničkih podataka. Da se razumemo, ovo nisu nikakve etsy tajne. Imala sam još po nešto da vam kažem, i napisah, ali sam trapavo zavijenom rukom prevukla preko touchpad-a i obrisala. Takooo da… ostaje za drugi put. Ako se setim!

PS

Verujem da je mnogo lepše kada se post ilustruje fotografijama, ali mi nešto danas ništa ne ide od ruke, pa pošto sam nekoliko puta zabrljala, odustala sam!

 

 

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Etsy Status

Regular updates from Etsy engineering about system status

toofnica

sreća kao inspiracija

Zevsova ćerka

A great WordPress.com site

elasapunela

Moja mala homemade manufaktura

Etsy Status

Regular updates from Etsy engineering about system status

toofnica

sreća kao inspiracija

Zevsova ćerka

A great WordPress.com site

elasapunela

Moja mala homemade manufaktura

Discover

A daily selection of the best content published on WordPress, collected for you by humans who love to read.

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

